Çarşamba, Aralık 11

Knocked Up / Kaza Kurşunu Fragman Trailer İzle

   Freaks and Geeks'i izledim yeni bitirdim. Maalesef dizi bir sezon yayınlandı. Bile bile izledim ve çok sevdim. Bu filme de şuradan bağlayacağım: Dizide ki oyuncuların birçoğu bu filmde de oynuyor. Sonra dizinin devamı olmadığı için hem filmi hatırlamak hem de dizide ki oyuncuları tekrar bir arada görmek için filmi aradım buldum ve tekrar izledim.

   Bu filmi ilk olarak arkadaşımla üniversitede sınavlara hazırlanırken ders arası kafa dağıtma filmi olarak seçip izledik. Film, kapağından ve aptal çevirisinden saçma ve abartılı Amerikan komedisiymiş gibi duruyor. Ama aslında hiç de o tarz bir film değil hatta o kadar da komedi tarzı değil. Ama ders arasında, kendisinden beklenen kafa dağıtma işini layıkıyla yerine getirmiştir. (Küçük hatta gereksiz bilgi: Aynı kaderi paylaşan bir film de "Çölde Kutup Ayısı filmidir. Kapağı ve Türkçe çevirisinden dolayı film hakkında hiç bir şey bilmiyorsanız filmi hayatta alıp izlemezsiniz.)

   Neyse filmin konusuna gelirsek, tek gecelik bol alkollü bir ilişkiden sonra Alison hamile olduğunu öğrenir, bebeğin babasına (Ben) haber verir ve bebeği doğurmaya karar verirler. İki farklı dünyaları olan iki insanı birleştiren çat kapı gelen bir bebek söz konusu. Ortada örnek alabilecekleri tek çift ise Alison'un birlikte yaşadığı ablası Debbie, eşi Pete ve iki kızlarıdır. Tabi bu çekirdek aile de mükemmel değil. En azından Alison ve Ben için. Evlilik dışı gelen bu bebeğin doğum sürecinde birbirlerini tanımaya çalışırlar, severler, sevişirler, ayrılırlar, gerçeklerle yüzleşirler, birbirlerine destek olurlar. Tabi sonunda o küçük yaratığın gelişiyle film mutlu sona bağlanır.

   Filmde, izledikten sonra aklıma parça parça gelen ama net hatırlamadığım çok ayrıntı var aslında. Böyle konuşulan repliklere 'Vay çok güzelmiş bunu facebook iletime yazmalıyım' dersiniz ya onun gibi laflar var işte. Abartı bir yana arada baya bol küfür de var uyarmalıyım. Şöyle bir detay var ki yazmak isterim: Bebeğin babası olan Ben'in odasında 'Fear and Loathing in Las Vegas' filminin posteri var ve Alison'un ablasının eşi olan Pete ile Ben Las Vegas'a yaptıkları bir kaçamakta, mantardan kafayı bulup, sirke gittikleri sahne sanki Fear and Loathing in Las Vegas filmine göndermeymiş gibi. Ha bir de Pete bir sahnede bir Tom Waits'in Raindog albüm kapağının olduğu bir tişört giyiyor. Gereksiz ayrıntıları da verdiğime göre yazının sonunu bağlayayım.

   Aslında konusuna, kapak resmine, çevirisine bakınca, film işe yaramaz ve kesin klişelerle doludur diye düşünülebilir. Ama samimi ve keyifli bir anlatımla sıkmadan, şişirilmiş, içi boş ders verici laflar falan olmadan sıkılmadan, tekrar tekrar izlenebilir. İzledikten sonra jenerik kısmında çalan müziği dinlerken yüzünüzde bir tebessüm oluşabilir. Sevdiğim ve sürekli izlenebilir filmler listemdedir ayrıca. İzleyin eğlenin gülün keyiflenin!

  Dip not: Jenerikte oyuncuların çocukluk ve çocuklu fotoğrafları da çok eğlenceli.
(Yazan: Eren)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekkürler..