Cuma, Ekim 14

Sanat'ı kastırmayın ?!

    Aslına bakarsanız hiç bir sanat hiç bir şey olmak zorunda değil..Örneğin fotoğraf her zaman gerçeği göstermek zorunda değil bence..Fotoğraf hep belge niteliği taşımak zorunda da değil..

Bu blog'u girmeme sebep olan bir olay var aslında Geçenlerde facebook'ta Fotokritik'in sayfasında bir fotoğraf yayınlamışlardı ve fotoğrafın üzerinde " Bu fotoğraftaki yanlışları bulun ! " yazıyordu..Bende oturdum yazdım sağolsun yazımı 29 kişi beğenmiş..

        Yusuf Okay : Bence fotoğrafta eksik aramak emekli işi..Fotoğraf sizin kurallarınıza göre çekilecekse nerede bu işin sanat özelliği ? İnsan hiç bir hattını çizgisini anlamadığı bir resimden çok farklı duygular çıkartıp hissedebiliyorsa sanatçıy her fotoğrafta kendi içerisinde sanatçısının bakış açısıdır elbette oturup bin tane yorum yapılabilir bu fotoğrafa ya da herhangi bir fotoğrafa ama biz neyi arıyoruz? buradaki örenğin kurallar gereği oluşturulabilecek kusursuz fotoğraf olup olmadığını mı ? yoksa bize hangi duyguları aktarmayı başabildiğini mi ?

    ..yok efendim kadrajı nasıl değiştirilmeli bu fotoğrafta ? yok ışık iyi mi ? yok altın noktadamı bi bakıver ?! alan derinliğini seviyorum bol bol yapıyorum ama sümüklü çocuk bulamıyorum..? Ne yapmalıyım ?

   Bence şunu dinlerken ; Dinle aşağıdaki karelere bakmalısın..Belki köşedeki yaşlı amca çay içerken sana biraz daha anlamsız gelebilir hatta sümükleri içinde boğulan çocuktan miden bulanabilir bu sefer ha ?..İşte o zaman ışığa doğru git..yolun açık olsun..










    Fotoğrafların sahibesi ; http://www.saroltaban.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekkürler..